We zijn terug in Nijmegen, waar we al meerdere leuke activaties hebben mogen doen, zoals de basketbalworkshop in het asielzoekerscentrum, basketbalworkshops voor het landelijk project Gamechangers en het openen van een nieuw basketbalveld. Deze keer zijn we er in het kader van city- branding. De inwoners van Nijmegen is gevraagd input te leveren voor activiteiten voor jong en oud. Daryl Then heeft de mooie functie van ‘urban-verbinder’ en haakt mij aan om mee te denken over de invulling op het plein midden in de stad.
Op de betreffende dag is het slecht weer, dus we hebben een tent nodig van 6 bij 6m waaronder we de activaties kunnen doen. Er staat gezellige muziek aan en we spreken willekeurige voorbijgangers van
alle leeftijden aan. Ruim 100 mensen worden uitgenodigd om zelf basketbaltricks te leren en ze kunnen.
kleine basketballetjes winnen voor hun inzet. Ook geven we korte basketbal-, breakdance- en rap-demonstraties waardoor de aandacht direct wordt vastgehouden. De mensen zijn blij te zien dat de gemeente gehoor heeft gegeven aan de wens van de inwoners om meer leuke activiteiten te bieden in de stad.
Het is ook een unieke kans om jongeren te werven voor het landelijk maatschappelijk project Gamechangers, dat binnenkort van start gaat in Nijmegen. Een groep van 10 jongeren grijpt deze kans om met het eigen talent in actie te komen voor anderen én zichzelf zo verder te ontwikkelen. Het is een geslaagde dag vol sportiviteit en verbinding.