Als 13 jarig jongetje werd Galdino Haimé verliefd op basketbal. Hij werd lid van de basketbal vereniging de Cobra’s in Voorburg en in 4 jaar tijd ontwikkelde hij zich snel tot de startende point guard van junioren eredivisie (landelijke competitie). Als point guard hield Galdino ervan om te dribbelen en na het zien van de wereld bekende reclame van Nike in 2011, werd hij nog meer geprikkeld en uitgedaagd om zijn balvaardigheid tot het maximale te ontwikkelen in de vorm van freestyle basketbal. Aangezien één bal niet voldoende was daagde Galdino zichzelf uit door continu met twee ballen te dribbelen, wat hij snel onder controle kreeg. In 2002 won hij zijn eerste freestyle basketbal battle tijdens een groot basketbal evenment waar hij meer ervaren freestylers versloeg.

Vanwege zijn unieke manier van optreden en entertainen van het publiek, werd hij na de battle direct gevraagd om lid te worden van de freestyle groep W.O.T.S. (Word On The Streets). Logischerwijs kreeg hij de (artiesten)naam: “SHOWCASE”!

De freestyle groep W.O.T.S. genoot veel respect in de entertainment wereld in Nederland als ook Europa. In 2005 kregen zijn de titel: “Europese Freestyle Basketbal Kampioenen” tijdens de eerste freestyle basketbal battle van Europa, welke werd georganiseerd door de basketbal freestyle groep Damove uit Italië.

In 2006 veranderde het basketbal gedeelte binnen W.O.T.S. haar naam in LUV4DAGAME en begon te reizen over heel Europa om hun unique shows te vertonen voor diverse evenementen, zoals; NBA Street Challenge, modeshows voor Karl Kani en L’oreal, talenten shows op nationale TV en meerdere winkelopeningen voor en in het bijzijn van Michael Jordan.

2008 was het jaar dat Showcase besloot om zijn eigen bedrijf op te richten: Showcase Basketball. Showcase was nog steeds een onderdeel van de groep LUV4DAGAME, waar in 2010 helaas een einde aan kwam. In de jaren erna gebruikte Showcase zijn opgedane ervaring en contacten in de entertainment wereld voor verdere uitbreiding. Om innovatieve en nieuwe shows te vertonen combineerde Showcase meerdere disciplines met freestyle basketbal wat resulteerde in meerdere optredens over Europa voor grote merken zoals; Nike, Jordan, Diesel en RABO Bank.

De video die Galdino heeft geïnspireerd!