Wanneer je zoveel spullen inlaadt dat de buurvrouw komt vragen of je gaat verhuizen.. tja, dan besef je ineens dat het op- en afbouwen van een stand op de grootste sneakerbeurs van Europa een behoorlijke klus is. Sneakerness is niet alleen een sneaker-walhalla, maar echt een beleving. En dit idee sluit natuurlijk naadloos aan bij de beleving die ik altijd probeer te creëren in mijn shows en met mijn bedrijf. Dus op vrijdagochtend begon ik samen met mijn team een uitgebreide stand op te bouwen, bestaande uit (interactieve) entertainment en verschillende merchandise. Eind van de dag bleek de lege hal omgetoverd tot een grootse evenementenhal met een gevarieerd aanbod. Met huisgemaakte kippenpootjes sluiten we de dag af. We zijn klaar voor de komende twee dagen.
De volgende ochtend (zaterdag) verzamelen we om 9.30u om de puntjes op de i te zetten. Een korte stop bij de bakker zorgt ervoor dat we met goede moed de dag beginnen. De paspop die de nacht
zonder broek heeft moeten doorbrengen, krijgt eindelijk zijn trainingspak aan. Op de ball-wall zijn alle ballen te zien die mensen kunnen kopen of winnen en op het LCD-scherm zijn zowel de tijden van de shows, als acties en video’s van voorgaande shows en workshops te zien. Mensen stoppen aandachtig om alle interactieve entertainment te bekijken. Er staat een arcade machine, waarbij je een basketbal in een basket moet gooien. Op zaterdag wint degene met de hoogste dag-score een sneakerness basketbal, limited editie. Op zondag wint de hoogste dagscore een track suit.
Naast de arcade machine staat een selfie-booth, die een doorslaand succes is. Mensen maken grappige foto’s, mooie foto’s, gekke foto’s. Sommigen kiezen voor kleur, anderen voor zwart-wit. De ene wil alleen op de foto en anderen gaan gezamenlijk. Het GIF-je wordt direct op de telefoon geplaatst of er wordt een boomerang gemaakt van meerdere foto’s. Naast de selfie-booth staat een draft lottery. Het zijn een soort lingo-balletjes die men kan trekken, waarbij je altijd prijs hebt. Denk aan een popsocket voor je telefoon, een zonnebril of een telefoonhouder van SB.
Los van alle interactie met de mensen bij m’n stand, geef ik tussendoor 3 freestyle shows, waarvan 2 met de voormalig Nederlands kampioen beatboxen. Langslopende mensen stoppen om de shows te bekijken en anderen komen er speciaal voor terug. Tot slot heb ik speciaal voor Sneakerness heb ik een aantal gepersonaliseerde basketballen gemaakt met het logo erop van de betreffende bedrijven (bv Footlocker en Oquim) of de naam van bv de manager. De ballen worden verrast en enthousiast in ontvangst genomen.